پيام کنفرانس عنواني همه احزاب ،سازمانها و نیروهای مترقی و تجددگرای کشورما
کنفرانس اروپايي نهضت فراگير کنفرانس اروپايي نهضت فراگير

پيام کنفرانس اروپايي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان

عنواني همه احزاب ،سازمانها و نیروهای مترقی و تجددگرای کشورما

رفقای عزيز و دوستان گرامی !

کنفرانس اروپائی نهضت فراگير دموکراسی و ترقی افغانستان در زمانی برگزار شده است که سرزمين آزاده ما افغانستان کماکان در بحران جنگ ويرانگر و بی‌ثباتی همه‌ گير گرفتار ميباشد. اگر مسير شکل گيری حوداث به گونه که همين اکنون است، ادامه يابد از احتمال بدور نيست که جامعه و کشور ما به سوی بحران ژرفتر کشانده شود.

در پی به زير کشيدن نظام قرون وسطائی طالبان، توقع ميرفت که به کمک جامعه جهانی يک نظام فراگير و کارا در کابل شکل بگيرد که مشارکت همه شهروندان افغانستان را در امر سياست گذاری و اداره کشور تامين کند، صلح و ثبات را برای جامعه بلا کشيده ما به ارمغان بياورد، بازسازی و نوسازی مهين ويران شده ما آغاز کند. اما امروز بعد از شش سال روشن است که فرصت ها و امکانات زيادی بنابر نا کارا بودن حاکميت موجود به هدر رفت. وضع امنيتی بدتر و تروريسم گسترش يافته است، فقر و بيکاری، رشوه و اختلاس، دزدی و غارت بيداد می کند، کشت  و ترافيک مواد مخدر افزايش يافته است. در يک جمله بحران در همه ابعاد آن اعم از اجتماعی، سياسی، اقتصادی، فرهنگی و ...  گسترده تر و ژرفتر شده است و در نتيجه موج نا رضايتی و جنبش دادخوهانه اجتماعی و ملی مردم در حال افزايش است.

کنفرانس اروپائی نهضت فراگير دموکراسی و ترقی افغانستان به اين باور است که غلبه بر بحران موجود، تنها در صورت استقرار دولت ملی و دموکراتيک با پايه های وسيع، که مدافع منافع ملی کشور باشد، ممکن است. بنابرين آنچه که امروز در ميان اکثريت مردم و جريانات چپ و دموکراتيک و ساير نهادهای سياسی و ترقی خواه مشترک است همانا شکل گيری يک نظام کارا مبتنی بر دموکراسی  و خدمت گذار مردم می باشد.

به نظر ما هيچ گروه، هيچ حزب و سازمان سياسی و اجتماعی به تنهائی نمی تواند بر بحران حاضر غلبه کند و تنها در نتيجه تفاهم و عمل مشترک آنها بر پايه منافع ملی غلبه بر بحران ممکن است. از اينرو پايان دادن به پراگندگی و بحران در ميان نيروهای چپ دموکراتيک  که بخشی از نيروهای ترقی خواه و ملی کشور ما را تشکيل می دهند، بر اساس گفتمان سازنده دو جانبه و چند جانبه، برگزاری گفتمان های ملی که از دل آن راهبرد و برنامه مشخص اتحاد نيروهای ملی دموکراتيک بيرون شود ، نياز زمان است.

اشتراک کندگان کنفرانس از اعلاميه مجلس موسسان نهضت فراگير دموکراسی و ترقی افغانستان در امر وحدت نيروهای ملی و دموکراتيک و ترقيخواه کشور بطور قاطعانه پيشتبانی می کند و در تحقق آن فعالانه سهم ميگيرد.

کنفرانس اروپائی نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان تمام نيروهای دموکراتيک را به اتحاد عمل فراگروهی و فراقومی دور از هرگونه تعصب، خودمحوری و پيشداوری به خاطر آزادی، وحدت ملی، تأمين صلح، دموکراسی و پايه گذاری حاکميت ملی و دفاع مشروع از منافع وطن و مردم ستمديده کشور در برابر تروريزم و عوامل داخلی و خارجی جنگ و بحران دريک پروگرام مشترک فرا می خواند. دراين راستا به نظريات شفاف و سازنده هموطنان تمکين می نمايد، در روند مبارزه عادلانه مشترک ميهنی صادقانه و فعال سهم می گيرد .

به پيش به سوی اتحاد و همبستگی نيروهای ملی و ترقی خواه کشور!

 

کنفرانس اروپائی نهضت فراگير دموکراسی و ترقی افغانستان

آرنهم – هلند

هلند- ۹ سرطان 1386 برابر با ۳۰ ژوين ۲۰۰۷ 

 

 

 


July 3rd, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها